Shortcuts / Kurzbefehle

Hello together,

I started working with Sofistik a short time ago. Since I had been using Revit for quite some time, I was wondering if there is a way to use shortcuts in Sofiplus as well. (Basically both are Autodesk). Unfortunately I can’t find any useful information on the internet.

Therefore my question to you:

Is it possible to use my Revit shortcuts in Sofiplus as well ?
If not, is it possible to assign shortcuts manually?
Or am I forced to type or click on every command?

Thank you for your answer in advance!

Hallo Zusammen,

ich habe vor Kurzen angefangen, mit Sofistik zu arbeiten. Da ich schon länger Revit benutzte, habe ich mich gefragt, ob es eine Möglichkeit in Sofiplus ebenfalls Shortcuts zu benutzen. (Ist ja im Prinzip beides Autodesk). Leider finde ich keine brauchbare Information im Internet.

Deshalb meine Frage an euch:

Gibt es die Möglichkeit, meine Shortcuts von Revit auch bei Sofiplus zu benutzen ?
Falls nicht, gibt es die Möglichkeit, Shortcuts manuell zu belegen?
Oder bin ich gezwungen, jeden Befehl einzutippen bzw. anzuklicken?

Vielen Dank für eure Antwort im Voraus!

Hallo,

AutoCAD arbeitet mit einer PGP - Datei (Programmparameter-Textdatei). In dieser kann man Befehlskürzel (Befehls-Aliase) definieren.

AutoCAD works with a PGP file (program parameter text file). In this you can define command abbreviations (command aliases).