Hi Everyone,
I have previously been using Rhino 6 with Grasshopper in order to generate Teddy files for Sofistik; however, I have recently bought Rhino 7 and have transitioned most of my workflow to that program. While the Sofistik components work fine in Grasshopper with Rhino 7 in general, I have come across one problem with the Teddy file generation. Using the same Grasshopper file, the Teddy file that is generated with Rhino 6 is different than the one generated with Rhino 7. For some reason, the file generated with Rhino 7 has the coordinate values divided by 1000. This is strange because Grasshopper inherits the units from the Rhino 6/7 base file, which in both cases is set to be in meters, so I am not sure why the Teddy file generated with Grasshopper and Rhino 7 should be any different. Has anyone else encountered this problem or know a fix?
Best,
Grant
(Deutsch - DeepL)
Ich habe bisher Rhino 6 mit Grasshopper verwendet, um Teddy-Dateien für Sofistik zu generieren; ich habe jedoch vor kurzem Rhino 7 gekauft und den Großteil meines Arbeitsablaufs auf dieses Programm umgestellt. Während die Sofistik-Komponenten in Grasshopper mit Rhino 7 im Allgemeinen gut funktionieren, bin ich auf ein Problem bei der Erzeugung von Teddy-Dateien gestoßen. Bei Verwendung der gleichen Grasshopper-Datei ist die Teddy-Datei, die mit Rhino 6 erzeugt wird, anders als die, die mit Rhino 7 erzeugt wird. Aus irgendeinem Grund hat die mit Rhino 7 generierte Datei die Koordinatenwerte durch 1000 geteilt. Das ist seltsam, weil Grasshopper die Einheiten von der Rhino 6/7-Basisdatei erbt, die in beiden Fällen auf Meter eingestellt ist. Ich bin mir also nicht sicher, warum die Teddy-Datei, die mit Grasshopper und Rhino 7 erzeugt wurde, anders sein sollte. Ist noch jemand auf dieses Problem gestoßen oder kennt eine Lösung?